Sa vorbim despre marketingul pe retelele sociale pentru incepatori si pentru cei care sunt de ceva vreme in aceasta activitate.

Vanzarea serviciilor sau produselor pe retelele sociale nu trebuie sa fie complicata.

De-a lungul anilor am dezvoltat o strategie care m-a ajutat sa dezvolt o afacere  folosind social media. Nu am inventat eu roata, aceasta strategie este folosita de multi alti networkeri.

De fapt, am dezvoltat o strategie care durează doar 90 de minute pe zi … da, asa este, doar 90 de minute pe zi.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am invatat de-a lungul anilor in care mi-am construit afacerea este ca, la fel de minunat pe cat este Social Media, la fel poate fi si o pierdere de timp uriasa.

Si fara sa iti dai seama, vei pierde zile intregi in online, cu rezultate minime sau deloc.

Ma gandesc ca nu sunt singurul care a patit asta J

Așa ca, bineinteles, a trebuit sa gasesc o modalitate de a-mi vinde produsele si serviciile fara sa petrec toata ziua pe laptop si sa stau in mesaje cu potentiali clienti/distribuitori/lideri.

Descompun pasii pentru a putea vedea cat de simpla este aceasta strategie de socializare:

Marketing Social Media pentru incepatori – # 1 Alege-ti Platforma de Social Media

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa te duci pe o singura platforma si sa te concentrezi doar pe ea. Vezi unde sunt persoanele pe care le doresti.

Daca iti pierzi timpul pe mai multe platforme timpul tau va fi impartit, cu rezultate putine.

Mai ales daca esti la faza de inceput a dezvoltarii afacerii.

Deci, daca persoanele pe care le cauti sunt pe Facebook, incepe de acolo. Daca sunt pe Instagram, du-te pe Instagram, daca sunt pe Tik Tok, du-te pe Tik Tok.

Ramai concentrat pe o platforma pana vei incepe sa ai rezultate.  

Apoi si DOAR atunci poti sa incepi sa te concentrezi pe o a doua platforma.

Marketing Social Media pentru incepatori – nr. 2 Intelege cine este clientul perfect

Inainte chiar de a incepe sa postezi pe Social Media, trebuie sa stii pentru cine postezi.

De ce?

Pentru ca ai putea avea cel mai bun produs/serviciu din lume, dar daca vei incerca sa il vinzi unei persoane gresite, nu vei avea nici un fel de vanzare. Poti vinde produse de slabit sau cosmetic unei persoane in varsta de 60 ani? J

De aceea, este foarte important sa intelegi cine este avatarul tau de client (persoana care se potriveste cel mai bine produsului/serviciului tau).

Social Media Marketing pentru incepatori – # 3 Care este calea de urmat pentru a face bani

Cand iti dezvolti afacerea prin intermediul retelelor de socializare, trebuie sa fii congruent cu tot ceea ce faci. De la postarile pe care le faci, la persoanele pentru care postezi, la produsele pe care le vinzi.

Totul trebuie sa se lege si sa aiba sens.

Trebuie sa stii :

De ce postezi.

Cui servesti?

Care este obiectivul pe care incerci sa il atingi cu fiecare postare?

Marketing Social Media pentru incepatori – # 4 Fa cel putin 30 de postari lunar

Pune-te intr-o zi din luna si planifica-ti aproximativ 90 de minute pentru a planifica idei de continut pe care sa le postezi in Social Media.

Fa asta o data pe luna, planifica-ti 90 minnute si planifica-ti tot programul de postari pe intreaga luna.

In acest fel nu va trebui zilnic sa te blochezi cu ce va trebui sa postezi in ziua respectiva.

Pentru fiecare saptamana 2-3 postari trebuie sa aiba un indemn direct la actiune pentru ca oamenii sa afle mai multe legat de produsele/serviciile tale. Degeaba faci postari daca nu le spui clientilor tai si ce trebuie sa faca.

Marketing Social Media pentru incepatori – Timpul # 5 Blocheaza-ti 90 minute zilnic

Este foarte important sa ai zilnic aceste 90 minute blocate si sa faci ce iti voi scrie mai jos. Daca vei face asta o data la cateva zile si nu ai consecventa, nu vei avea rezultatele dorite.

4 lucruri pe care trebuie sa le faci zilnic in retelele de socializare:

Incalzeste algoritmul (5-10 minute)
Comenteaza, apreciaza si interactioneaza cu ce au postat alte persoane. Daca o faci cu 15-30 minute inainte de postarea ta, e excellent!

Creeaza si posteaza pe retelele sociale (5-10 minute)

Ai ce ai planificat sa postezi pentru acea zi, creeaza continutul si posteaza-l.

Interactioneaza, apreciaza si comenteaza inapoi (5-10 minute)
Acum va trebui sa incepi conversatii cu persoanele care au comentat sau care au participat la postarea ta (Like, Comment, Share). Fa tot posibilul sa incepi o conversatie cu aceste persoane. Pe orice retea sociala algoritmul va vedea ca exista interactiune la postarile tale, acestea vor fi aratate la mai multe persoane. Platformele Sociale vor persoane in platforma si ce poate fi mai bun decat sa promoveze postari in care lumea participa la discutii?

 Cereri noi de prietenie (30-60 de minute)

Cauta tot timpul persoane noi cu care sa legi prietenii, noteaza-le undeva si intra in discutii cu aceste persoane, dar fara a sari pe ele ca sa le faci vanzare. Creeaza si dezvolta o relatie intai.


Leave a Reply

Your email address will not be published.