Daca este folosit corect Social Media poate fi un instrument exceptional pentru vanzari si prospectari. Vei putea sa interactionezi cu persoane din trecut, prezent si viitor, poti creste gradul de constientizare a brandului si marcii tale sau pentru a genera vanzari si cum ziceam noi prospecti, persoane interesate de afacerea ta sau produsele pe care le promovezi. Sunt o multime de firme sau persoane care folosesc Social Media dar nu sunt si nu stiu cum sa foloseasca corect aceasta unealta. Campaniile de reclama nu aduc rezultate, posturile organice nu aduc nici ele rezultate, engagement.

De ce se intampla asta? Voi incerca in acest articol sa analizam cateva din aceste motive

Nu ai obiective

Pentru a-ti atinge un scop trebuie sa ai obiective preliminare, daca nu ai un obiectiv pentru ceea ce vrei sa faci, unde vrei sa ajungi, si pe care sa-l urmaresti… nu vei sti ce trebuie sa faci pe parcurs pentru a ajunge la scopul final. Cum vei putea crea continut relevant pentru oamenii potriviti, in ce moment, daca nici macar nu sti unde vrei sa aduci aceste persoane?

Este vital sa planifici si sa te gandesti inainte care vrei sa fie rezutatul final al activitatii tale.

 

Publicul caruia i te adresezi

Acest aspect se aplica campaniilor plătite, nu unei activitati organice, dar ar putea fi aplicat ambelor. Cu siguranta, cheia pentru a realiza o campanie de succes este cunoasterea publicului pe care doresti sa-l vizezi si singura modalitate prin care poti intelege acest lucru este cercetarea.

Afla demografia AUDIENTEI tale:

  • Cine este publicul tau?
  • Audienta ta este formata majoritar din barbati, majoritar femei sau ambele?
  • sunt persoane carora le place sportul?
  • Sunt persoane cu varsta curinsa intre 25-50 ani?
  • Sunt femei de 18-32 ani carora le plac plimbarile?

Pentru a afla toate acestea va trebui sa testezi, sa cercetezi. Facebook Ads are destule unelte care te pot ajuta sa vezi mai bine care e audienta ta.

Folosirea unei platforme gresite

Acest punct are stransa legatura cu cel din urma… In loc sa imprastii acelasi continut pe mai multe canale de Social Media alege un canal care este mai des folosit de cei carora vrei sa li te adresezi, unde sunt mai multi din audienta ta.

  • Daca esti o firma care ai servicii catre alte firme foloseste Linkedin,
  • daca esti o firma sau persoana care vinde unor persoane si sa zicem ca ele sunt femei sub 30 de ani…atunc vei avea rezultate cu Instagram, acum bineinteles depinde foarte mult si de natura produselor/serviciilor pe care vrei sa le vinzi sau sa le oferi
  • dacate adresezi persoanelor cu copii, in general pe Facebook vei avea audienta ta

Continut plictisitor

Nimic nu face mai rau afacerii tale in Social Media decat continutul plictisitor. Daca vei avea continut plictisitor atunci audienta ta nu va fi interesata de postarile tale si nu te va mai urmari, nu va mai crea engagement. Decat sa postezi zilnic de 10 ori lucruri neinteresate mai bine posteaza odata si pune un continutde valoare. Trebuie sa te asiguri ca, continutul tau va fi de interes pentru publicul tau!

Pentru asta fa din nou cercetari, vezi ce e de interes, despre ce se vorbeste, ce e de actualitate in ceea ce faci tu?

Conținut de calitate scăzută

Contintul slab este la fel de daunator ca si continutul plictisitor. La continut slab ma refer la acele articole care ba au un link rupt, incomplete, ba au poza dimensionata rau, chiar si o poza care nu are nici o legatura cu continutul tau. Conținutul de conținut slab este la fel de rău ca și conținutul plictisitor. Astfel de situatii pot face ca afacerea ta sau chiar tu sa pareti neprofesionisti, poate avea un efect negativ mai mult sau mai putin, in functie de afacerea in care te afli.

Nu comunici cu persoanele din audienta ta

Ai atras persoane, sunt interesate de tine, iti pun diverse intreabari, vor sa afle mai multe, sa discute cu tine despre un articol…daca le lasi balta si nu interactionezi cu ele munca ta a fost in van. Cauta cateva firme de succes si urmareste-le paginile, vezi cum discuta cu audienta lor!

Implicarea ta si a publicului tau, au lasat un feedback despre un produs sau serviciu, interesul pentru produsele/serviciile tale sunt cheia succesului pentru a obtine respectful si admiratia audientei tale.


Leave a Reply

Your email address will not be published.