Network Marketingul, cunoscut ca si MLM (multilevelmarketing) este o oportunitate excelenta prin care foarte multe persoane pot ajunge la castiguri foarte bune. Activez in aceasta industrie din 2010 si fiind una dintre persoanele care am avut rezultate in mai multe firme, am avut onoarea sa cunosc foarte multe persoane care castigau la fel de multi bani ca si mine, sau mai multi. Am cunoscut atat persoane care, fara sa aiba vreo idee despre ce inseamna Network Marketing sau alte cunostiinte, intr-un timp foarte scurt au ajuns la venituri foarte bune, la venituri care le-au permis chiar sa renunte la jobul de zi cu zi. Dar la fel de bine am cunoscut si persoane cu un potential imens, atat in comunicare cat si pe skill-uri, care s-au ‘’pierdut’’ in cateva luni. La aceste persoane au intervenit mai multi factori.

Cu toate ca poti incepe acest tip de afacere cu investitie 0 sau cu investitii foarte mici si nu ai nevoie de foarte multe scoli sau cunostiinte, peste 90% din persoane nu reusesc sa obtina un castig, sau obtin castiguri foarte mici.

Deoarece pe piata de vanzari firmele care fac vanzari in acest sistem realizeaza cifre impresionante de la an la an, se pare ca nu reteaua de Network Marketing esueaza, ci oamenii.

Exista mai multe motive pentru care foarte multe persoane esueaza in Network Marketing, iti voi lasa cateva in articolul de astazi, si in cazul in care vei dori sa pornesti o astfel de afacere, cred ca te vor ‘’ajuta’’.

Iata care sunt cele 18 motive pentru care nu vei reusi in Network Marketing:

  1. Nu crezi ca o poti face

Cred ca este cel mai important lucru, daca nu crezi in fortele tale, in tine, nu crezi in aceasta afacere, orice vei invata, nu stiu cat vei reusi, pentru ca tot timpul vei fi cu frana pusa.

2. Eziti sa incepi

Pleci cu un avant extraordinar dupa o prezentare, dar pur si simplu amani momentul pornirii si nu ai nici o actiune concreta.

3. Nu ai o lista de prospectare

Prospectarea este inima si sufletul Network Marketingului. Fara sa prospectezi nu vei avea pe nimeni care sa foloseasca sis a ‘’consume’’ produsele – nu vei avea vanzari pe echipa, nu vei avea pe nimeni care sa sponsorize mai departe. Majoritatea persoanelor esueaza din start pentru ca nu au o lista de potentiali prospecti si nici nu prospecteaza.

Aceasta lista poate fi din start o lista cu cel putin 100 de persoane care ti-ar veni pe moment in cap daca cineva te intreaba ‘’Cine ar fi interesat/a de produsul/afacerea ta? ‘’ Dupa cum vei vedea in alte articole, este foarte important sa nu sari pe aceste persoane imediat si sa le prezinti produsul/afacerea ta minune.

4. Ai asteptari prea mari, prea rapide

Se intampla asta si prin prisma mesajelor de recrutare, foarte multe persoane atrag alte persoane cu castiguri fabuloase. Si tu, daca crezi asta, iti vor placea la nebunie aceste mesaje. Doar ca vei fi dezamagit. Da, se pot obtine aceste castiguri, le poate obtine oricine, dar ai nevoie de timp, sa inveti si sa ACTIONEZI. In Network Marketing ca sa ai success ai nevoie si de Dezvoltare Personale, abilitati de comunicare si tehnici de inchidere a unei ‘’vanzari’’. Acestea le poti invata, nu sunt nu stiu ce chestii super complicate.

Succesul nu il vei obtine peste noapte, in schimb poti avea rezultate foarte bune, intr-un timp foarte scurt. Exemplul meu, fara sa am vreo asteptare, cand am inceput sa fac Network Marketing, dupa 4 luni castigul meu lunar sarea de 1800 lei (in 2010), fara sa am pe cineva care sa ma mentoreze si sa ma indrume, fara sa am idei despre ce este Network Marketingul. Cand am pornit, imi doream ca dupa un an sa ajung sa fac 500 lei/luna, ca venit suplimentar.

5. Nu iti alegi un mentor potrivit

In Network Marketing se merge pe recomandare, fiecare persoana este recomandata de o alta persoana, care are deja un cont de membru. Si cum oricine poate sponsoriza (recomanda) pe altcineva, daca tu iti doresti sa faci un venit suplimentar si te inscrii la o persoana care este interesata doar de vanzari sau nu are un sistem prin care sa ofere toate informatiile de care au nevoie persoanele din echipa… vei ramane fara informatii. La fel de bine poti ‘’nimeri’’ la o persoana care promoveaza prin metodele traditionale, vechi, de Network Marketing (offline)  si tu poate ai fi foarte bun/a pe partea de Online. La fel si invers. In ultimii ani, foarte multe persoane se dezvolta fantastic in mediul online, sit e poti dezvolta fantastic, mai ales daca esti o persoana sociabila care este prezenta in mediul online.

6. Neconsecventa/neconcentrare

Pentru a reusi in Network Marketing trebuie sa lucrezi zilnic. In acest domeniu reusesc doar persoanele care sunt consecvente si perseverente. Cu actiuni mici, zilnic vei reusi sa ai rezultate. Trebuie doar sa ai rabdare si sa fii concentrat/a pe ceea ce faci. Nu vei reusi daca vei lucra 5 minute la cate 5 zile distanta.

7. Amani si esti distras/a de alte lucruri

Cum spuneam si mai sus, aceasta activitate trebuie facuta zilnic, si daca te vei lasa distras de alte lucruri, afacerea ta nu va merge pe un drum bun. In timp ce inveti lucruri noi, aplica-le, nu lasa ca amanarea sa te traga inapoi. Trebuie sa aplici ceea ce inveti, vei invata pe parcurs sa fii tot mai bun/a, dar doar aplicand.

8. Incerci sa inveti totul inainte de a aplica

Am patit asta, o patesc si acum. Sunt o persoana care cauta tot timpul lucruri noi, noi tehnici de lucru in online. Risti sa intri intr-un cerc vicios si sa simti nevoia ca niciodata nu stii destul… vei ramane blocat/a si te vei trezi ca intri intr-o cursa in a asimila informatii, fara sa aplici. Nu uita, reusita ta va veni din ceea ce faci nu din ceea ce inveti.

9. Spamezi

Spamarea apare in momentul cand iti arunci linkul de inscrieri personal peste tot, sau iti umpli profilul, pagina de Facebook de produse/oportuniatate. Tot SPAM se cheama si ‘’metoda’’ in care ceri prietenii si arunci linkul sau oportunitatea/produsul tau in mesaj.  Nu uita ca Social Media este un mediu de Socializare, nu de vanzare.

10. Incerci sa vinzi la toata lumea

Foarte multe persoane care au inceput sa faca Network Marketing si-au pierdut prietenii pentru ca din momentul in care au inceput sa faca aceasta activitate, s-au dus catre toata lumea sa le vorbeasca doar despre oportunitate sau produsele lor. Poti face asta doar dupa ce vezi ca o anumita persoana ar avea nevoie de produsele sau serviciile tale. Dar pentru asta, discuta, pune intrebari si vezi daca ceea ce promovezi ii poate ajuta. Afla-le nevoile, dorintele si nu o sa iti vina sa crezi cum produsul/oportunitatea ta ii poate ajuta. Este valabil si pentru persoanele noi pe care le vei cunoaste.

11. Nu construiesti o relatie cu prospectii tai

Ca sa ai success in aceasta activitate, nu intra intr-o disperare in a vinde la toata lumea. Creeaza prietenii noi, gaseste un subiect comun, discuta cu aceste persoane. Transforma-I din necunoscuti in cunoscuti si din cunoscuti in prieteni, din prieteni in membri ai familiei. Majoritatea prietenilor mei sunt persoane pe care le-am cunoscut in mediul online, persoane din toata tara.

12. Nu participi la intalnirile de echipa

De multe ori vei auzi poate tot aceleasi prezentari, dar acestea au si darul de a crea relatii noi, de a ne cunoaste mai bine, si in cazul in care ai persoane in echipa ta, este foarte important sa fii impreuna cu ei intr-o prezentare sustinuta de liderul echipei. Pe viitor iti vei putea tine propriile prezentari in echipa ta, dar ca sa poti sa faci asta trebuie sa fii prezent/a la prezentarile liderului/mentorului tau.

13. Nu faci Dezvoltare Personala

Am invatat in toti anii acestia ca cele mai bune rezultate, si pe termen lung, au fost persoanele care au fost mentorate, care au avut dorinta de a se si dezvolta personal. La fel de bine un mentor poate fi si un psiholog. Mi-au trebuit ani buni pana sa inteleg si eu ca Dezvoltarea Personala adduce beneficii fantastice. Credeam ca eu le stiu pe toate, si nu ma poate ajuta/invata nimeni cu nimic.

14. Nu faci continut pentru a genera noi clienti pe termen lung

Social Media este o unealta fantastica prin care poti aduce persoane noi, pasiv. O postare, un videoclip, un articol pe blog, sunt unelte care iti poate aduce continuu persoane noi, fara ca sa trebuiasca sa faci asta zilnic. Poti sa dormi si sa iti vina persoane noi din continutul tau.

15. Dai vina pe factori externi

Trebuie sa accepti si sa intelegi ca succesul tau va depinde doar de tine si de ceea ce faci. Multi incercam sa gasim diferite probleme, ba ca firma scumpeste preturile, ba ca nu avem oameni in echipa care sa sponsorizeze… sunt doar motive

16. Nu ai un obiectiv clar

Aici nu cred ca sunt prea multe de spus, eu personal cand pornesc cu o echipa noua, acesta este primul pas, inainte de a vorbi de plan de marketing si alte informatii.

17. Nu ai o viziune si un plan concret prin care sa iti atingi obiectivele propuse

As putea sa continui sa enumar o multime de alte motive pentru care nu reusesti, dar te las pe tine sa mai descopri cateva dintre ele.

18. Nu ai un SISTEM DUPLICABIL

In Network Marketing persoanele care dezvolta o afacere pe termen lung nu sunt cei mai bun recrutori, sunt persoanele care reusesc sa dezvolte o echipa numeroasa. Ca sa dezvolti o echipa numeroasa trebuie sa ai un SISTEM simplu si usor prin care cat mai multe persoane care vor sa se dezvolte sa aiba acelasi sistem care merge.


Leave a Reply

Your email address will not be published.